Vårskor till barnen.

publicerat i Allmänt, Barnen, Casper, Mode, Molly, Nytt till barnen, Nytt till garderoben., Rosa!, Shopping, Stella Josefine;
Vinterkängorna  har gjort sitt nu när våren äntligen ärar oss med sin närvaro.
Det är äntligen dags för vårskor, eller springskor som barnen kallar det. Ibland har jag svårt att fatta hur snabbt barnen växer, speciellt deras fötter! Det skiljer ju inte alltid bara en storlek. Jag har helt slutat tänka storlek på fötterna nu utan mäter deras fötter varje gång det ska köpas något nytt.
 
För första gången så var barnen inte med när jag skulle köpa nya skor till dom, så det var lite svårare. Men det löste sig bra ändå eftersom någon (Oskar) hade varit snäll och ritat av barnens fötter på papper. Såg lite lustigt ut, men då gick det ju att mäta någorlunda bra utan att dom var med.
 
Precis som oftast så köptes det skor på Skopunkten. Det blir bra pris då tycker jag, köp 3 betala för 2. Annars kan det bli bra dyrt, det går ju inte bara ett par skor per säsong direkt. 
Sen köper vi inte alltid skor där. Det måste ju finnas något som är snyggt, är lätt att ta på och som barnen faktiskt gillar (annars är det stor risk att det blir extra svårt att ta på skorna på foten).
Denna gång hade vi tur, det fanns skor som passade och barnen blev jätteglada för sina nya fina springskor!!
 
 
Mollys skor. Hon blev extra glad när hon såg att dom glittrade lite i ljuset.
 
 
Caspers skor. Äntligen fick han slippa klumpiga kängor och stövlar. 
 
 
Stella Josefines skor. Hon ville passa (prova) många gånger och helst inte ta av sig dom :)
 
Alla barnen skulle minsann visa upp skorna på dagis när dom var på första gången. Bra betyg!!
 

Något som däremot inte får bra betyg av mig är gummistövlarna från ICA Maxi. Vi har köpt stövlar där flera gånger eftersom dom är billiga. Stellis stövlar är fortfarande ok, men inte Mollys och Caspers. Caspers gick sönder först, för ett par veckor sedan, sönderslitna i hälen och läckte in massor med vatten. Tänkte inte så mycket på det eftersom han haft dom ett tag så jag köpte nya. Sen gick Mollys sönder förra veckan och då köpte jag ett par från Stadium istället. Dom såg mer uppbyggda ut undertill. Dom borde inte gå sönder lika snabbt! 
I slutet av förra veckan gick Caspers nya stövlar sönder! Efter två veckor!! Allvarligt talat!? Borde inte en 5,5åring kunna ha ett par gummistövlar i mer än två veckor utan att dom blir sönderslitna i hälen? Skit rent ut sagt! Nej, det blev nya från Stadium till honom också.
 
Hade jag haft orken och kvittot kavar så hade jag gått tillbaka med dom, men det hade jag inte... Men jag får väl skylla mig själv för att jag försökte hålla nere kostnaderna på barnens stövlar. Nu har jag i alla fall lärt mig den läxan!
 
 
 
Rosa till Molly.
 
 
 
Svarta till Casper.
 

Håll nu tummarna att mina barn får hålla fötterna torra vid regnigt och blött väder...
 
 
Vad köper ni för skor och stövlar till era barn?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Camilla W:

Hade nog ändå vänt mig till butiken trots att kvitto ej finns kvar.. de borde vilja veta hurdan kvalité det är..
Här köper vi lite vad som helst ;)
Fyraåringen har molos rainbowstövlar, de funkar bra. Sen har hon två par molo zapp-skor som hon älskar. Jag gillar modellen på sko. just med dragkedja så det är lätt att ta av och på även om man inte kan knyta själv :)
Till liten har jag gummistövlar från tretorn och ett par gympaskor från H&M.
får fylla på skogarderoben i vår!

Svar: Jag borde gått tillbaka med dom, men jag orkade inte och när jag väl tänkte gå så hade maken redan slängt dom. Men nästa gång nåt går sönder ska jag gå tillbaka direkt!Molo har jag hört gott om men aldrig använt själv, kanske ska testa nångång :)
Jag håller med, dragkedja och kardborre är toppen!
Veronica Ekblad

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu