Loppi Blogbag Finax.

publicerat i Allmänt, Paket och presenter, Samarbeten;
Igår var jag och hämtade ut ett par paket som låg och väntade på mig. Det ena paketet var ganska stort och kom från Loppi. Det var en blogbag med glutenfritt innehåll från Finax
Jag har ganska länge känt att jag borde dra ner på gluten, för min mages skull. Så när jag såg att det skulle komma en blogbag med glutenfria produkter så blev jag överlycklig, anmälde mig och höll tummarna så hårt jag kunde att jag skulle få chansen att få hem den. 
I paketet låg det fyra olika produkter. Det här är vad som står om produkterna:
Müsli Äpple, Päron och Ingefära:
En krispig god müsli med högt fiberinnehåll och en bas av glutenfria havregryn, riskrisp och rostade boveteflingor. Müslin är smaksatt med äpple och päron, i kombination med ingefära och honung som ger den perfekta kryddan och som bidrar till smak och hälsa. Innehåller även 25% pumpa och solroskärnor som ger en god och rund smak. Njut av vår müsli till frukost, lunch eller mellanmål!
Granola Naturell:
Vår Granola är unik. Vi bakar den själva, för hand i vårt bageri på Öland. Vår naturella Granola är en bakad krispig Granola med glutenfria havregryn, riskrisp, rostade boveteflingor och flerkornsflingor. Dessutom innehåller den mycket fibrer, hela 18%.
Granola Jordgubbar och Fläder:
Vår Granola Jordgubbar och Fläder är en helt ny smakkombination och bakas även den för hand i vårt bageri på Öland. Det är en bakad krispig Granola med glutenfria havregryn, riskrisp, rostade boveteflingor och flerkornsflingor. Den har en riklig smak och balanserad sötma av jordgubbar och fläder. Dessutom innehåller den mycket fibrer, hela 17%.
Lantbrödmix:
Med denna glutenfria mix bakar du enkelt ditt eget god lantbröd. Innehållet av boveteflingorna och nyponskalmjölet bidrar med karaktär och ger ett saftigt, luftigt och rustikt bröd med vacker färg och struktur. Alla torra ingredienser finns i förpackningen, även jästen, så det enda du behöver tillsätta är vatten. Servera som en god macka med gott pålägg eller som tillbehör till alla måltider. En förpackning ger två bröd.
 
 
Jag kommer definitivt att baka bröd på lördag! Jag äter vanligtvis inte så mycket bröd, men detta ser jag fram emot att smaka på. Müsli och granola älskar jag att ha till filmjölk på morgonen eller till ett snabbt mellanmål. Det ska bli kul att testa dessa. 
Idag till frukost så testade jag müslin i en skål med fil. Den var väldigt god. Smakerna tog inte över för mycket, men om jag tuggade på en frukt eller ingefärsbit så smakde det desto mer. Jag älskar ingefära så jag bev glad när jag upptäckte att det var ganska många bitar med ingefära i. 
 
 
Perfekt frukost för mig! Nu ser jag ännu mer fram emot att testa resten av produkterna.
 
 
❤️❤️❤️
 
 
 

Taggar: #finaxfyranya, #finaxglutenfritt, #loppiblogbagfinax;

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu