48 timmar, hosta och en sömnlös natt.

publicerat i Allmänt, Personligt;
Nu har det äntligen gått 48 timmar och några till sedan Stellis sista spya. Peppar, peppar. Men än så länge är det ingen annan som blivit smitad. Tack och lov! Jag var nästan helt säker på att jag skulle åka på det, eftersom jag åker på det mesta. Så glad att jag slapp!
Men nattsömnen har inte varit så mycket bättre. Molly är väldigt hostig och fick ju en ny hostmedicin för några dagar sedan. Den verkar hjälpa lite när hon går och lägger sig. Men inatt så vaknade hon. Hon hostade och hostade och hostade och hostade ännu mer. Hon kom  upp och lade sig mellan mig och Oskar i sängen. Vi gav vatten, varmtvatten med honung m.m. Tillslut fick vi ge mer hostmedicin och alvedon. Det hjälpte lite. Sen skulle Oskar bära ner henne till hennes säng, men han somnade istället och började snarka som bara den! Molly somnade hon också, småhostandes och lade upp både armar och ben över mig.  
Skjut mig!
Jag har kanske sovit två timmar inatt och är så trött att inget kaffe i världen hjälper (men det stoppar mig inte från att dricka det). Jag hade egentligen tänkt att gå till Allum, framförallt Ica med tjejerna idag. Men jag tror att vi skippar det. Helst vill jag bara ligga i soffan, nerbäddad med kuddar, täcke, en bra film eller bok och bara slappa. Men riktigt så bra kan jag inte ha det. Tvätten måste tvättas, barnen måste få mat och vi måste gå och hämta Casper från skolan sen. Och just det, Molly har ju sin dans i eftermiddag också, det hade jag ju helt glömt!
Jaja, vila kan jag göra någon annan dag... Nu är klagosången över för denna gången ;)
 
 
❤️❤️❤️
 

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu