Caspers kalas och Yoda tårta.

publicerat i Allmänt, Casper, Paket och presenter;
En sån bra dag vi har haft! Som jag skrev förut så hade vi en lugn start på dagen idag. Bara lite småfix inför dagens kalas.
Strax innan klockan ett så började gästerna komma. Casper var på superbra humör och kallade sig själv för "Kalas-Casper" varje gång han svarade i porttelefonen.
Han fick present efter present och blev lika glad för allt! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det går väl inte att ta miste på vad Casper gillar just nu? Star Wars, rymden och 'Dumma mig' minionerna. Happy boy som fick så mycket fina presenter! TACK!! 
 
Efter presentöppning så var det dags att sjunga 'Ja må han leva' och fika på tårta och annat gott.
Oskar och barnen bakade kanelbullar för ett tag sedan så det var ju självklart att vi skulle bjuda på det. Det är ju trots allt kanelbullens dag idag. Inte för att jag tror att du har missat det. Det svämmar över med bilder på kanelbullar på både instagram och facebook idag.
 
Jag brukar vara "lat" och köpa färdiga småkakor till kalas, men jag kände inte för det denna gång. Därför bakade jag Chokladkakor och Drömmar igår.
 
 
Sen var det då tårtan! Som ni såg på presenterna så är Casper väldigt inne på Star Wars och rymden just nu och önskade en sådan tårta såklart. Jaa, vad gör man inte för sina barn? Det fick bli en tårta med massor av stjärnor och en liten Yoda på. Jag blev faktiskt väldigt nöjd om jag får säga det själv! Casper blev väldigt glad och nöjd han också! Det är ju trots allt det som är det viktigaste!! 
 
 
 
 
 
 
Efter fikat så började Casper bygga på sitt nya lego och har fortsatt med det nästan retsen av dagen. 
 
Det har varit lite småpauser i byggandet för att äta och dricka och så klart för att springa runt och skjuta med 'Fart blaster' pistolen (från Minionerna eller Dumma mig). Japp, den skjuter fisar! Ja, det låter ordentligt om den. (Ja, jag tyckte faktiskt att den var så rolig att jag lekte lite med den själv när barnen gått och lagt sig, hihi)
Nu sitter vi i soffan och slappar en liten stund jag och Oskar. Snart är det dags för oss att slå in lite presenter eftersom födelsedagen är imorgon. Då blir det upp tidigt för att öppna paket och sjunga innan skolan. Jippie!!
Jag hoppas att alla ni som är här inne och läser idag har haft en riktigt bra söndag och att ni får en riktigt bra start på den nya veckan imorgon!
 

Taggar: darth vader, kalas, lego star wars, minioner, rymden, star wars, star wars tårta, tårta, yoda, yoda tårta;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emelie Babunovic :

Wow vilken fin tårta! Förstår att ni båda var nöjda med den ♡☆

Svar: TACK!! :D Det var riktigt kul att göra den. Kram
Veronica

2:a kommentar, skriven , av Maria:

Lät ju som ett alldeles perfekt kalas och tårtan var ju hur fin som helst

Svar: Tack :) Ja, det var verkligen ett perfekt kalas! Kram
Veronica

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu