Ett besök hos frissan.

publicerat i Allmänt;
Nyligen var det dags för ett efterlängtat besök hos frissan för mig. Håret hade börjat kännas slitet och utväxten, ja den var inte så vacker.
Två före bilder. Här ser man den hemska utväxten och de slitna, slitna topparna.
 
Denna gången kom vi fram till att vi skulle testa att göra det lite askigare. Bara lite, jag ville inte riskera att det blev för grått ;)
 
För en gångs skull så lyckades jag få lite foton under besöket. Det kan jag tacka min kära make för som hade tid att klippa sig samtidigt som mig. 
 
Färgen sitter i och gottar sig.
 
 
 
Dags att skölja ur färgen.
 
 
Sen var det dags att klippa av lite slitna toppar och torka håret.
 
 
Jag glömde ta en efterbild direkt efter och försökte ta en i bilen ett tag senare. Men den visar inte håret riktigt så som det blev. Men jag är väldigt nöjd!

Jag är inte så mörk i hårbotten som jag ser ut här. Det är svårt med ljus i bilen har jag märkt.
 
Just det. Oskar klippte ju sig också! Det om något var ju på tiden om man säger så...
Galet snygg blev han! Senare åkte större delen av skägget också. Tack och lov. 
 
Tack Anita. Vi blir alltid lika nöjda efter ett besök hos dig!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Petra:

Vad fint det blev! :)

Svar: Tack :) Vad gullig du är!
Veronica

2:a kommentar, skriven , av - P A U L I N A -:

Vad roligt med lite nytt! :D

Svar: Ja, verkligen :)
Veronica

3:e kommentar, skriven , av Amanda:

Åh, vad lyxigt!! :) Jag vill också färga håret!

Svar: Det är verkligen så härligt att få det gjort. Jag har bestämt mig för att det ska göras oftare nu :)
Veronica

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu