Minitonåring...

publicerat i Allmänt, Stella Josefine;
Vi känner titt som tätt att barnen beter sig som små tonåringar. Minitonåringar. Det kan vara saker som dom säger eller gör. Hur dom beter sig när dom är arga. Det är framför allt Molly som beter sig som en liten minitonåring när hon är arg eller irriterad. Hon suckar, himlar med ögonen, slänger med armarna, säger(skriker) åååhhhh, och klampar iväg till sitt sum. Ibland (ofta) funderar jag på hur hon ska bli när hon är tonåring på riktigt. Det kan vara en skrämmande tanke. Eller så blir hon lugn då istället. Svårt att veta.
 
I alla fall så brukar inte Stella Josefine bete sig som en tonåring. Men när man kommer in på deras rum och ser henne så här så börjar man ju fundera lite...
 
 
Där ligger hon med benen upp i lufter och en mobiltelefon (leksak iofs) i handen. Min första tanke var 'Jaha, är det så här vi kommer att hitta henne hela tiden om en sisådär 10 år?' Min lilla plutt. Du såg så mycket större ut här än vad du är. Fortsätt vara barn länge! 
 
Jag älskar mina barn så himla mycket och jag tycker att det är helt fanskastiskt att se hur dom utvecklas och hur deras personligheter lyser starkare och starkare!
 
 
 

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu