Smärta!

publicerat i Allmänt;
Igår var jag klantig!
 
Riktigt jävla klantig!!
 
Jag skulle steka köttfärsbiffar. Stekpannan stod på plattan, rapsoljan låg i. Lite för mycket olja, men så kan det gå när man inte koncentrerar sig på det man gör. Det blev lite för varmt också. Eller mycket för varmt!
Ni vet ju hur det brukar skvätt och ha sig när man steker i olja. Att man får lite stänk på händerna hör ju till vanligheterna. Men shit alltså! Att jag inte dog. När jag lade i första biffen så stod jag så långt ifrån spisen som möjligt och använde stekspaden. Men inte fan hjälpte det!!! Jag kände hur det stänkte upp på mig och det tog ett par sekunder innan jag kände smärtan. Jag skrek nog ajajajajaj, akta på er jag måste fram, ajajaj. Jag slängde av mig glasögonen och höll handen för ögat. Sprang mot handfatat i badrummet och började ösa kallvatten runt och i ögat.
Panik!! Olja i ögat, tänk om jag förlorar synen... Jag hann tänka mycket! Och gråta! Det gjorde så fruktansvärt ont. Det hjälpte att hålla en fuktad handduk mot. Då kände jag ju att det gjorde ont på fler ställen. Handen, armen, nyckelbenet och strax över bröstet. Det sved även till över naveln, så det gick igenom kläderna.
 
Tur att vi hade "brandskadegel" hemma och kortison och babyolja. 
 
Jag satt ganska länge med kylklampar invirade i handdukar tryckta mot de drabbade områdena innan jag smorde in men diverse oljor och salvor...
 
 
Jag hoppas att det försvinner snart! Handen känns bättre och ögat också. Resten har bildat blåsor och det känns inte så roligt. 
Jag är väldigt glad över att ögat känns bra igen. Ett tag igår funderade jag på om det kanske var läge att åka in till akuten. Men ni som känner mig vet ju att jag inte går till läkaren i första taget! Nu är det bara svaga märken vid ögat.
 
Håll tummarna för att blåsorna försvinner snabbt och att det inte blir fula märken överallt!
 
 
Och ni, var försiktiga när ni lagar mat!
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Madeleines.se - FotogladGravidMamma:

Aaah, kan tro att det kommer bli samma här också! Nyss var det ju 2 år och plötsligt är det "bara" 1 år kvar? Men jag är övertygad om att ni får en fantastisk dag och att där och då släpper alla såna där borden eller måsten som kanske inte hunnits med <3

KRAM

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu