Det sitter lappar på dagis...

publicerat i Allmänt, Barnen;
Det har suttit mycket lappar uppe på dagis den senaste tiden. Mer än vanligt vågar jag nog påstå! Jag är väldigt glad att vi har lyckats hålla oss såpass friska som vi har. En släng av feber på Molly och en på Stellis och lite snuviga näsor. Värre än så har vi inte haft det... (peppar, peppar)
Men så ser man denna lappen:
 
 
Jag får ont i magen så fort jag ser en lapp på dagis!
Jag fick ännu mer ont i magen av denna lappen!!
Nu räcker det tycker jag. Det tar ju aldrig slut...
Hur ska vi göra nu? Hur gör ni?
Vi kan ju tyvärr inte hålla barnen hemma varje dag, även om jag bra gärna skulle vilja. Fick jag välja så skulle barnen slippa alla sjukdomar, jag är hellre sjuk själv.
Det känns tyvärr som att många lämnar sina barn på dagis trots att dom är sjuka med feber, förkylning eller liknande. Jag tror verkligen inte att alla väntar minst 48 timmar vid magsjuka heller. Detta gäller såklart inte alla och självklart kan barnen bli sjuka ändå. Men nu har det varit så himla mycket. 
Jag vill verkligen inte att barnen ska åka på något nu, det är det sista vi behöver!
 
 
❤️❤️❤️
 
 
 

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu