Lugn dag!

publicerat i Allmänt;
Idag blev jag beordrad att ta det lugnt och bara vila! Och det är precis vad jag har gjort. När trollen var lämnade på dagis blev det lite pannkakslunch för mig. Sen har jag i princip bara legat på soffan och vilat. TVn har varit på i bakgrunden och datorn stått bredvid. Coca cola och choklad har jag haft som "nödproviant" :)

Det kanske låter som att jag har haft det underbart skönt och bara latat mig. Men det har ju faktiskt varit nödvändligt! Mina foglossningar gjorde mig nästan invalid efter jobbet igår kväll, det var inte kul. Jag hade ont redan innan jag började vid fyra, men efter undrarde jag lite hur det skulle gå att ta mig till bussen... trots kryckor. Men till min glädje arbetade en kollega som också bor i Partille samma tid och körde mig hem. Underbart!
Så min vila idag har varit bra, annars vet jag inte om jag skulle klara av att arbeta imorgon.
Men imoron är det som tur är dagtid som gäller, 7-14. Då blir det inte lika jobbigt/tungt eftersom vi är två större delen av tiden.

Nu ska jag vänta hem resten av familjen och mysa med dom resten av dagen!

PS. Jag längtar tills på söndag!! Då ska jag och baby se Dolly Parton live och min snälla snälla bror ställer upp som barnvakt :)

<3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sofia:

härligt att höra att du bara har vilat idag de behöver du,du skall vara rädd om dig och den lilla... ville du ses imorgon efter att du jobbat? ja skall ju till mvc 14:15 sedan skall jag tillbaka till föräldrar gruppen klockan 16, känns dumt att böka sig hem emellan

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu