Påskafton!

publicerat i Allmänt;
Igår var det äntligen Påskafton. Som barnen hade längtat! Hela veckan pratades det om påskägg, påskharen, godis och att pappa skulle komma hem.
 
Tidig morgon fick jag sällskap i sängen av Casper och en stund senare kom Molly upp. Hon var helt exalterad och berättade för sin storebror att hon såg mååånga påskägg där nere. Då blev det full fart ner för trappan kan jag tala om. 
 
Påskharen hade varit och lämnat två ägg var på barnens platser vid stora bordet.
 
 
Glada barn satte igång och öppna medan mamman lekte paparazzi ;)
 
 
I det lilla ägget låg det smoothie, russin och lite lite godis. I de större äggen t-shirt/klänningar, solglasögon och leksaker/pyssel. Duplo till Stellis, plusplus till Casper och ett set med armbandspyssel till Molly. Självklart skulle chokladhararna frn Lindt ätas direkt innan frukost :)
 
Sen var det dags att ta på kläder, leka och duka bordet för fikan vi skulle ha med mamma, pappa och mina fina bröder.
 
 
 
 
Casper ville bli sminkad till en påskkärring (med mustasch). :)
 
 
 
 
Smarriga bananmuffins.
 
 
Äntligen kom pappan i huset hem igen. Med sig hade han god kaka från min svåger, gokaffe från Nespresso och påskägg till barnen från farbror Andreas och Anders.
 
Stellis öppnar ägg med morfar.
 
Så här ser borden allt som oftast ut efter en stunds fika (dock inte alltid påskägg).
 
Mitt och min älskades påskägg.
 
Innehållet i mitt ägg. Läppstift från Sephora och ett prov på en primer och en massa god choklad!!
 
Barnen fick totalt fem ägg var! Det var minsann en snäll påskhare i år!! (Två från oss, ett från mormor och morfar med tunikor/t-shirt, läppsyl, torkad frukt och godis, ett från morbror Sebastian fyllt med massa gott godis och ett hela vägen från Malmö och farbror Andreas och Anders :) )
 

Tusen tack för alla fina påskägg till barnen och för supergod kaka och för att ni alla finns och gör vårat liv så mycket bättre Vi älskar er!!
 
 
 


 
Det var halva dagen det ;) Det kommer bli mer bilder i bloggen nu tack vare min nya kamera, inga mera (ok, kanske några) kassa iPhone-bilder, wiiee!!
 
Mina nya kompis!!
 
 
 

 
 
 
 

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu