En mindre rolig måndag.

publicerat i Allmänt, Barnen, Personligt;
Jag kan inte påstå att hela dagen varit hemsk (men natten var ju som sagt tuff). Hela dagen har inte gått än. Dessutom lekte tjejerna faktiskt snällt med varandra här hemma medan Casper var i skolan. Det blev inte ens något gnäll när jag sa nej till TV tittande. 
 
 
Men sedan var det dags att gå och hämta Casper. På med ytterkläderna och ut i trappuppgången. Öppnar porten och ser att himlen har öppnat sig och inte lite heller. Tjejerna får vänta ute medan jag springer upp och hämtar paraplyer. Vi går till bussen och åker en hållplats för att vi är trötta och lata och inte vill gå i ösregnet. 
Framme på skolan så möts vi av en Casper som blir helt hysteriskt arg och ledsen över att vi kommer. Han har ju inte hunnit spela iPad!!! Försöker förklara att man inte alltid hinner göra allt som man vill. Att det faktiskt är iPad-tid igen på onsdag och då kan han spela istället. Skickar in honom på ett toabesök innan vi går. Det tar tid! Han låser in sig och fortsätter gapa, skrika och gråta över den j*vla iPaden. Utanför på skolgården väntar tjejerna eftersom det blev uppehåll och dom ville ha frisk luft. Jag tittar ut och ser Stella Josefine förstöra sitt redan trasiga paraply ännu mer. Sen börjar hon fylla det invändligt med vatten ur en vattenpöl och försöker hälla över i en hink. Hon häller det över sina byxor. Suck!
Efter mycket om och men så är Casper äntligen redo att gå. Efter att vi tittat lite på klipp från talangjakten dom hade i fredags. Jag hann inte se klippet med deras klass eftersom jag försökte hålla koll på mina galningar barn. Får se om jag kan ta med mig en usb-sticka och ladda över på någon dag så vi kan titta hemma. Samtidigt som Casper tar på sig ytterkläder så kommer resten av klassen springandes och ska ta på sig, det är dags för mellanmål i bamba. Ljudnivån blir hög, riktigt hög. Åh vad skönt det var att komma ut därifrån!
Vi struntade i bussen och promenerade hem eftersom det nästan var uppehåll. Helt plötsligt kändes det mycket bättre och alla var glada. (Förutom jag som var för trött för att vara glad).
 
 
 
Efter den korta promenaden hem från skolan så var Mollys hosta igång igen. Hostade riktigt, riktigt mycket. Hon var trött och har inte velat äta någonting sedan frukost. Tårarna rann och jag fick nästan tvinga henne i säng en stund. Hon erkände att hon var trött och inte mådde riktigt bra, men ville inte gå och lägga sig. Äta eller sova sa jag och då valde hon sova. 
Det blir ingen dans för henne idag! Hon kommer inte att orka det och hostan kommer nog bara bli värre igen i så fall.
Nu tycker jag att resten av dagen kan flyta på utan några konflikter och den får gärna gå fort.
Oskar är iväg på jobb och har ingen aning om när han kommer hem idag/kväll/natt. Så jag får väl se när jag träffar honom nästa gång ;) Jag lär väl få höra "Jag vill vara med pappa" ganska många gånger under eftermiddagen från mina pappiga tjejer som blir extra pappiga när dom är trötta. Casper han är mer mammig!
 
Hipp hurra vilken härlig måndag i sommartid... Eller inte!!
 
 
❤️❤️❤️

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emelie :

Åhh! Låter inge vidare ♡ hoppas ni får sova ut i natt och vara piggare och utvilade imorn.

Svar: Tack så mycket <3
Veronica

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu