Kass start på dagen!

publicerat i Allmänt, Personligt, Stella Josefine;
Idag fick jag inte direkt bästa starten på dagen. Stella Josefine är som förbytt vissa dagar. Trots deluxe!! Idag började det redan vid frukosten... 
Tanken idag var att jag och tjejerna skulle gå på Kosläpp i Kåhög, precis som vi gjorde förra året och som vi brukar göra om vädret tillåter. Men idag blir det tyvärr inte så. Stellis har bråkat sedan en kvart in i frukosten ungefär och vägrar lyssna över huvudtaget. På någonting! Molly vägrar gå på toaletten och jag ger upp. Vissa dagar är jag verkligen inte upplagd för att bråka. Jag försökte ändå in i det sista.
Jag kan erkänna att jag får smått ont i magen av tanken på att gå till ett kosläpp med skrikande barn. Bland tusentals människor. Nej tack! Dessutom så har Stellis i och med hennes kassa humör svårt att känna när hon behöver gå på toaletten, vilket betyder olyckor titt som tätt just nu. Inte så kul att behöva tänka på det också på ett ställe där det knappt finns toaletter.
Jag hade ju hoppats på att ta lite fina bilder och kanske köpa lite av Kåhögs Gårds egna mjölk idag. En annan gång!
Casper skulle ändå missa kosläppet eftersom fotbollen är samtidigt och då tycker han såklart att det är orättvist om tjejerna får gå. Men han var riktigt taggad inför träningen idag eftersom hans morfar skulle komma och titta på. Riktigt kul att se hur glad han blev!
Jaja, vi får väl se om vi kan hitta något annat kosläpp eller något annat roligt att hitta på en annan dag! Jag ska se om jag lyckas få mina små monster här hemma på bättre humör så att vi i alla fall kanske kan gå till Allum och fika sen (jag behöver köpa torrschampo också). Håll tummarna!
Den här tjejen kan stundvis vara världens mest underbara och gosigaste unge. Men ibland är hon verkligen som ett litet monster! Jag antar att det är 3års trotsen som slagit till ordentligt nu... Jag hoppas att den inte håller i sig allt för länge. Hon tycker helt plötsligt inte om någon mat längre. Det går på bara en dag, igår tyckte hon jättemycket om brödet vi har hemma men idag gör hon det inte. Hon leker med maten mer än hon äter för tillfället och jag tycker att det är jättejobbigt. Det värsta jag vet är när barnen inte äter. Vi hade det "problemet" med Casper när han var mindre också, men nu äter han det mesta. Så jag vet ju att det går över.
Nej, nu ska jag inte fortsätta svamla här. Det blir bara tråkigt!
Jag hoppas att ni har en fin lördag vad ni än gör! 
 
 
❤️❤️❤️
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica :

Låter precis som axel just nu..

2:a kommentar, skriven , av Emmish:

va fin blogg, och hoppas ni har en toppen lördag som vi =)

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu