Grå.

publicerat i Allmänt;
Usch vad jag känner mig grå just nu!
 
Huden är torr och glåmig, men det går ju att dölja (iaf lite) med  crémer och smink. 
 
Jag är trött! Sover dåligt mest varje natt och nu kan jag inte längre skylla på feberyrande man... Jobbigt är bara förordet!! Mitt älskade kaffe hjälper ju inte hur mycket som helst, dessutom gillar inte magen om jag dricker för mycket.
 
Men det som får mig att känna mig mest grå just nu, det är mitt hår! Dels för att det känns tråkigt och inte jag. Men mest för att utväxten är stor och ser grå ut! Jag börjar nästan undra om jag gått och blivit gråhårig under all färg. Det vore ju inte så roligt, jag är ju inte ens 30 än!!
 
Som tur är så ska jag till frisören på onsdag och göra något åt barret på huvudet. Kanske kan det få mig att känna mig piggare, gladare och mindre grå!?! Frågan är bara vad det blir för färg...
 
Ego...
 
Tur att lite smink och ett leende kan göra att allt ser bättre ut!!
 
Jag längtar till (riktig) vår och sommar nu! Vintermånaderna är inte snälla mot varesig mitt hår eller mitt ansikte... Eller resten av kroppen för den delen. Sol och värme är så mycket bätte, även för själen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tina:

Jag tycker du är jättefin vännen! Men jag förstår hur du känner dig för jag känner precis likadant. Men det är nog så att det bara är en själv som ser det så! KRAM

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu