Studiedag, regn och Nespresso.

publicerat i Allmänt, Molly, Paket och presenter, Shopping;
Välkommen tillbaka till din blogg Veronica... Bara en sisådär två månader sedan du skrev här sist. Blev det sommarlov från bloggen tro? 
 
Ja, det blev visst ett helt oplanerat avbrott i bloggen och dessförinnan så var det inte direkt några täta skurar som trillade in här. 
Jag har ursäkter! Riktigt bra ursäkter till och med!! Men helt ärligt ska ni få slippa "höra" dom. Det känns bara onödigt att berätta. Men nu var det då läge att "starta om" igen... Vad tror ni? Jag hoppas att det håller sig. Det känns som att det kommer att göra det. Jag har fått feeling ;)
Jag känner dock att det är läge för att förnya designen på bloggen. Den känns inte rätt längre. Dessutom så har jag inte sett ut som på bilden på ett tag... Jag får klura lite på det!
 
So, let's go...
 
...
 
Idag var det stängt på dagis och fritids (ja, lille Casper har blivit stor nu) på grund av studiedag. Eftersom pappan i familjen var hemma idag så åkte vi in till stan för att ta en sväng på Kulturkalaset.  
Vi började gå från Götaplatsen och ner på Avenyn. På Avenyn hade Nespresso slagit upp en popup-butik (dom öppnar en "riktig" butik i december, äntligen). Kön var helt galet lång så vi ville inte stå där och vänta på att få handla. Men när vi gick förbi, så stod det en man och delade ut kaffe och kakor. Det tackade vi inte nej till. Kaffe till föräldrarna och kakor till kidsen. Tack! 
 



Det var väldigt gott!!
 
Vi fortsatte gå och planen var att gå till Trädgårdsföreningen, eftersom det skulle vara kul för barnen där. Vi hann gå en bit, sen öppnade sig himlen och vi sökte skydd under ett träd undefär vid restaurang Ett. 
Inga regnkläder, stövlar eller paraplyer var med såklart. Jag hade ju kollat SMHI innan och där stod det inget regn. Tydligen gick det inte att lita på. 
Jaja, när vi hade stått under trädet ett tag och regnet inte lättade började vi gå uppåt igen. Vi smet in på Accent och kollade på resväskor tills regnet slutade och vi bestämde oss för att åka hemåt igen. Vem vill gå på stan och kulturkalas i regnväder egentligen? Inte min man och mina barn i alla fall. Okej, inte jag heller. Vi började ju bli kalla och blöta. 
 
Men jag ville ju gärna in i Nespresso-butiken och kön hade ju minskat lite... Vi ställde oss i kön samtidigt som ett flertal mammor med barnvagnar gick därifrån (dom orkade inte vänta längre). Det tog ändå ett tag och tillslut orkade inte Casper och Stellis mer. Oskar gick med dom och Molly stannade med mig. 
Jag är glad att jag orkade stå kvar i kön! Personalen där var trevlig och hjälpsam. Jag fick köpt det jag ville ha och fick en travel-mug på köpet, inte så dumt alls.
Det är nog inte många som är gladade än mig över att det äntligen öppnar en Nespresso-butik i Göteborg!!
 
 

Sen vände vi hem istället och hoppas på bättre väder imorgon kanske? Eller så hittar vi på något annat roligt. Vi får vänta och se helt enkelt.
 
 
❤️❤️❤️
 
 
 

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu