Göm mig!!

publicerat i Allmänt;
Jag har precis kommit hem efter att ha hämtat tre barn på dagis (jaja, förskola..men vi säger dagis). Jag vill bara gå och gömma mig någonstans just nu. 
 
Det var den värsta hämtningen någonsin!! Eller nja, själva hämtningen gick väl bra. Alla barnen var ute, vilket var skönt för mig eftersom jag annars ska hämta och klä på barnen på tre olika avdelningar. Vi kom därifrån relativt problemfritt.
Men efter en bit på vägen började det. Bråket! Först var det bråk om vem som skulle köra vagnen. Eftersom alla ville köra den tomma sulkyn så tänkte jag att dom kunde få köra en bit var. Det tyckte inte minstingen som promt skulle köra själv hela vägen trots att hon varken ser något när hon går där bakom eller knappt når upp till handtagen. Dessutom körde hon ut i vägen hela tiden och ingen fick hjälpa. Nej, så kunde vi inte ha det om vi ville komma hem idag. Sen blev det rena rama kalabaliken
 
Dra i håret (både sitt eget och mammas), slåss (både på mamma och sig själv), skrika (illtjut blandat med gallskrik), gråta, kasta sig fram och tillbaka. Mmm, visst låter det kul?? Det var nog det västa jag varit med om... Jag är inte van vid att det blir så här! (Jo, våra barn bråkar lika mcket som alla andra, men detta var extremt)  Dessutom var det inte direkt folktomt. Älskar att jag fick massor med fördomsfulla blickar från folk. 'Oj, men stackars lilla barn'-blickarna och 'Oj, vilken tur att mina barn är så lugna'-blickarna är också väldigt roliga. Att skaka på huvudet när ni tror att jag inte ser... Blä på er! 
Jag fick spänna fast henne i sulkyn för att hon inte skulle kasta sig ur. Jag behöver aldrig spänna fast henne annars. Där satt hon och fortsatte på samma bana hela vägen hem,
 
Sen satte nästa igång. Det var inte kul det heller. Och nu har jag precis haft ett barn som suttit i hallen i 45 minuter och gapat och skrikit och vägrat ta av sig ytterkläderna (förrän nu). 
 
Jag vill bara skrika rakt ut och sedan lägga mig under täcket och gråta ner i kudden lite. Så kanske det känns bättre sen! Men det får vänta tills mannen har kommit hem eller när barnen har somnat ikväll för nu ska jag laga mat. Jippiiee, precis det jag känner för att göra just nu....
 
Dessutom värker min nacke så fruktansvärt att jag nog får ta och värma vetekudden också.
 
 
Sexy lady... eller inte. Men jag känner mig inte super pepp idag inte. Just nu känner jag mig bara helt slut som människa! 
 
Så ja, idag är en dag då jag vill att timmarna ska gå lite fortare än vanligt så att barnen kan gå och lägga sig. För vet ni vad? Jag känner mig som en usel mamma och vill bara att dagen ska vara över!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tina:

Du är världens bästa mamma till dina barn, glöm aldrig det! Alla har vi såna dagar när vi inte känner oss på topp! KRAM

Svar: TACK Tina för dina ord! Det värmer <3 KRAM
Veronica Ekblad

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu