ForLife!

publicerat i Samarbeten;
Här om dagen kom det ett litet brev med posten. Ett väldigt fint armband till Casper ifrån ForLife
ForLife stödjer cancerforskningen. Det finns en butik på hemsidan där dom säljer jättefina pärlarmband med olika texter som tex zero cancer och forlife. Det finns även halsband och mobilskal. Allt överskott går till deras insamling för cancerforskningen, vilket jag tycker är toppen! 
Visst är det snyggt? Jag kan mycket väl tänka mig att beställa ett sådant (eller flera)! Det är inte dyrt heller, 100:- st!!
 
 
Ett annat armband som dom har är mobilnummerarmband. Det var ett sådant jag fick hem till Casper. Jag tycker att det är en väldigt bra idé och jag kommer med all säkerhet se till att tjejerna också har varsitt i sommar!
Det är helt enkelt ett pärlarmband i barnstorlek med ett mobilnummer på. I detta fallet mitt mobilnummer. Nummret föregås av bokstäverna ICE vilket står för in case of emergency (i nödfall). Så om barnet skulle få för sig att springa iväg eller på annat sätt komma ifrån sina föräldrar eller annan vuxen (spring för guds skull inte iväg barn!!), så finns det ett lätt sätt att få kontakt med föräldern. Hur bra är inte det? 
 Ok, i några minuter lät jag mitt nummer vara synligt.. Men detta känns lite bättre faktiskt. Vill man ha mitt nummer kan man fråga ;)

 
Ja, han har extremt torra händer min lille Casper, men just nu ser det ändå ganska bra ut!

Detta är ju en suverän grej! Tänk i sommar på tex Liseberg (vi firar alltid nationaldagen där), där får man ju band att fylla i mobilnummer på och fästa runt barnens handleder. Jag skulle gissa på att det inte bara är mina barn som inte gillar dom banden? Det skaver, blir svettigt och blött och tillslut sliter dom av banden. Armband istället är toppen! Gör inte ont och det är något dom gärna vill ha på sig hela tiden ändå.
Jag säger tummen upp för ForLife och deras arbete! Cancer är en fruktansvärd sjukdom och den vill vi nog allihop ta och utrota från denna värld! Jag gör vad jag kan för att stödja forskningen, gör det du med!!
Jag säger också tummen upp för mobilnummerarmbanden!
 
 
 
❤️❤️❤️
 
 
 

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu