Jollyroom-event, barnkalas!

publicerat i Bloggträffar, Event;
Igår morse så körde Oskar in mig och Molly till stan. Vi skulle på en härlig bloggfrukost på Alfons Åbergs Kulturhus som Jollyroom fixade. Oskar själv skulle ha pappa-dotter dejt med Stella Josefine.
När vi kom fram så blev vi välkomnade in och fick hänga av oss ytterkläderna.
 
Där inne mötter vi utav många andra härliga bloggerskor och barn. Och ett härligt uppdukat frukostbord!

 
 
 
 
Goda frallor, juice, frukter och såklart lite efterrätt!
Vem vill inte börja sin dag med cakepops och tårta liksom? Hur gott som helst!
 
Den här tjejen alltså! Älskade underbara Molly, ibland undrar jag om du bara är 5år gammal. Du är så klok och så snäll. Jag älskar dig till den sista stjärnan och tillbaka! (och så himla mycket mer ändå).
 
 
 
Efter frukosten så skulle vi alla bege oss in i Teaterrummet. Vi fick lyssna på information om Alfons Kulturhus som ligger i den gamla fröhandeln i Trädgårdsföreningen.
Vi fick också höra från Jollyroom om de senaste trenderna i barnrum och på barnkalas. Det tyckte jag var väldigt intressant! 
Jollyroom delade också med sig av lite DIY (do it yourself) tips till oss. Enkla och roliga tips som man faktiskt kan göra tillsammans med barnen. Kul! (Nu sitter Molly berdvid mig och pekar på en av bilderna ovan: Det var hon som visade pyssel, hon visade hur man gjorde glassballongerna. Det var roligt mamma!)
Efter detta så var det presentutdelning. När vi kom dit så fick vi alla lägga våra namn i en burk ett legohuvud. Sen drog dom upp namn och man fick välja vilken present man ville ha. Det fanns 10 helt otroliga vinster på bordet.
Jag hade gärna gått hem med en del av dom. Helst av allt hade vi nog velat gå hem med den fantastiska Miffy-lampan. Men denna gången hade vi inte turen på vår sida så vi fick vara utan vinst. Men ett jättestort GRATTIS till er som kammade hem dom fina vinsterna!! 
Jag är inte det minsta ledsen över utebliven vinst. Vi fick ju trots allt en fantastisk start på dagen med massa härliga människor och god frukost! Dessutom fick vi innan vi gick varsin goodiebag och alla fick varsin kickbike från PinePeak! Hur grymt som helst och jag kan meddela att Casper blev väldigt glad när han såg att jag kom hem med den. Nu har han en egen och slipper låna syrrans när lusten faller på.
Nu hoppas han bara på fint väder så att han kan provåka den ordentligt! Happy boy!
Innehållet i goodiebagen visar jag i ett annat inlägg.
 
Det börjar bli riktigt långt detta inlägg nu men jag har hur mycket bilder som helst kvar. Framför allt på Molly när hon leker i detta fina Alfonshus. Men för att det inte ska bli allt för mycket i detta inlägg så visar jag de bilderna en annan dag istället. 
Tusen tack till Jollyroom och till Alfons Åbergs Kulturhus för att Molly och jag fick komma och vara med er igår!! Tiden gick så fort och jag önskar att jag hade haft lite mer tid till att prata med folk. Så många som jag följer och läser men aldrig träffat innan, det hade varit kul att pratas vid lite. Men jag hann inte riktigt med det. Kanske en annan gång!
 
 
Ett riktigt lyckat event i form av ett barnkalas!
 
 
❤️❤️❤️
 
 
 

Taggar: alfons åberg, barnkalas, bloggfrukost, jollyroom;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Desirée Larsen:

Kul att ses =)

Svar: Ja, det var kul :)
Veronica

2:a kommentar, skriven , av Förskolemamman:

Det var kul att ses men synd vi inte fick chans att prata.

Svar: Jag håller med :) Nästa gång kanske!
Veronica

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu