Malmö del 2, Emporia.

publicerat i Allmänt, Resor, Shopping;
I fredags var det dags att besöka det berömda Emporia för att se om det var något som kunde locka oss. Eller om jag ska vara helt ärlig så har jag nog tjatat om att besöka det köpcentret sedan det öppnade. Ja, jag gillar att shoppa, haha. Men jag gillar också att bara gå runt i köpcentrum och titta, på och i butiker. Men alla ni som har barn vet kanske att det inte blir så väldigt lugnt strosande och tittande när man har barnen med sig, haha. Ja, lite shoppat fick vi, men vi fick dela upp det i två dagar (inte hela dagar då såklart) för att barnen skulle orka.
 
 
Vi åkte raka vägen upp till taket för att titta på utsikten. Oskar har ju varit här tidigare och ville visa oss runt.
 
Vi var såklart tvungna att gå in på Äpplet. Jag behövde ny plastfilm(?) till min iPhone och hittade ett fint skal också.
 
Glass i stora lass, haha. Det var nog ända gången busfröna satt still, när det vankades mat eller glass.
 
Såklart var jag också tvungen att gå in på Victoria's Secret! Men det fick gå fort för barnen gillade inte den butiken. Jag hittade en väldigt snygg väska där inne, jag börjar nästan ångra att jag inte köpte den. Men jag köpte trots allt en väska i en annan butik istället.
 
 
 
Här hade vi satt oss för att äta lunch. Ljus och färger i bilderna blev lite knasiga eftersom vi visst tyckte att det var bra att sitta bredvid ett blått fönster där solen strålade igenom, haha. Men väldigt god mat åt vi i alla fall!
 
Jag kan ju ta och meddela att jag aldrig ätit sådana här pommes innan. Men dom var goda och söta konstigt nog.
Shopaholic som jag är så var det rena drömmen att strosa runt på Emporia. Jag lyckades dock hålla ganska bra i pengarna, trots att vi åkte hem med mer grejer än vad vi åkte dit med. Jag missade säkert hur mycket som helst, det var ju så galet stort. I alla fall för mig som är van vid lilla Allum i Partille.
 
Vi köpte juice och gick ut för lite frisk luft. Jösses vad god denna juicen var. Oskar köpte två olika men jag kan inte komma ihåg namnen på dom. Smarrigt var det i alla fall!
 
Barnen passade på att springa av sig lite. Eller snarare dansa armkrok mitt bland allt folk. Fråga mig inte varför, ibland är dom allt lite knasiga!
Jag missade helt att ta kort på den absolut viktigaste butiken, Sephora! Men det var nog för att jag var så inne i att leta efter vad jag ville ha, haha. 
Mer om shoppingen från Emporia kommer i ett senare inlägg. Jag försöker dela upp det så att det inte blir allt för många bilder i varje inlägg. Ni ska ju orka titta och läsa utan att tröttna alldeles för mycket på mig.
 
 
❤️❤️❤️
 

Taggar: Malmö, emporia, mini semester;

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu