Fredagstacos = sant?

publicerat i Allmänt, Food;
Jag har kämpat emot länge, men idag gav jag efter. Oskar har tjatat efter tacos i månader nu. Men jag har verkligen inte varit sugen. Dessutom så har barnen inte alls ätit bra av det innan.

Men idag när jag såg att vi hade köttfärs i kylen som behövde tillagas så frågade jag O om vi skulle göra tacos idag. Då tjoade han till och hoppade högt. Det var tydligen en bra idé, hihi. 

Tacomiddag hos familjen Ekblad! 





Det var riktigt smarrigt! 
Vi körde på mjuka tortillabröd idag, nästa gång blir det nog hårda också. Eller nachochips. 
Jag kommer ihåg förr när jag åt tacos, jag kunde äta flera stycken (samma sak med pannkakor). Men nu räckte det gott och väl med en för mig! 

Jag blev väldigt glad över att barnen gillade det och åt ordentligt. Jag minns förra gången vi åt detta hemma, då åt Stellis bara lite på ett bröd. Nu åt hon nästan ett helt tortillabröd med köttfärs, gurka, majs och lite gräddfil. Stora framsteg!

Äter ni mycket tacos hemma? Vilka är era favorittillbehör? Här händer det kanske en eller två gånger om året...



Taggar: fredagsmiddag, mat, middag, tacos;

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu