Sista dagen på simskolan.

publicerat i Allmänt, Casper;
Som jag har skrivit tidigare så har Casper gått på simskola nu. Det har varit en intensivsimskola med tre dagar i veckan i 4 veckor.
Igår var sista dagen och vi fick vara med och titta på. Det var riktigt roligt att se hur mycket han har lärt sig och hur bra det gick. Speciellt med tanke på att han alltid har varit lite rädd för att "släppa taget" och simma.
 
Dom började att visa upp en "snabbsimskola", så att vi fick se hur dom gjort under veckorna.
Inte lätt att ta bilder i en simhall med dåligt ljus (speciellt inte med iphone...)
Han var så duktig och alla andra också! Sedan så simmade dom även helt utan "sockerbitar" också. I alla fall dom som kände sig trygga med det. Casper gjorde det ett tag. Men vi lyckades inte ta kort på det, tyvärr.
Efter uppvisningen och fritt sim en en stund så var det dags att gå till duschen och sen köpa eventuella märken. 
Han var så glad Casper när han märkte att han hade tagit flera märken. Han hade sedan tidigare droppen. Den tog han i förra simskolan (där han knappt lärde sig någonting på två terminer...).
 
Baddaren, Doppingen, SilverGrodan och Krabban.
 
Vi satte såklart upp dom på hans märkessköld direkt!
 
Happy boy! 
 
Nu gäller det bara att vi blir bättre på att åka till badhus under hösten och vintern så att han kan fortsätta simma och bli säkrare i vattnet.
Jag tror nog att jag kommer att anmäla både Casper och Molly till nästa termin. Om jag hinner få tag på någon tid, dom går ju åt som smör i skolsken!!
 
 
❤️❤️❤️
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nazima på Min mat och mitt hem:

Hej!

Jag hittade din fina blogg via nloggande mammor-gruppen på Facebook. Simskola är högaktuellt här med då mina två yngsta (5 och 6,5 år) går på det på helgerna och, jag hoppas att det släpper helt å hållet för sonen (6,5-årigen).Tösen började nu i höstas så hon behöver mer lite mer träning...
Ha en fin fredagskväll!
Kram N

Svar: Hej :)Vad kul att du har hittat hit! Det är så olika det där med simning har jag märkt. Min son (7år) är väldigt försiktig och det har bara precis nyligen börjat släppa för honom. Men hans syster (5år) har aldrig gått på simskola (här får man börja först när man ska fylla 6år) men i somras lärde hon sig själv att simma ganska bra när vi hade semester. Det gäller att försöka underhålla det så mycket som möjligt nu :)
Kram kram
Veronica

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu