Total otur eller?

publicerat i Allmänt, Personligt;
Imorse ville Oskar och barnen köra mig till jobbet. Väldigt snällt eller hur? 
Egentligen var det nog mest för att jag skulle hinna i tid. Eftersom vi hade lite "finare" frukost med nybakta scones. Vilket vi tydligen hade eftersom det nästan ekade tomt i kyl och skafferi.
I alla fall...
När jag satte mig i bilen så sprack mina jeans!! Ja, dom sprack. Inte så lite heller, jag kände hur det blev iskallt på hela högra skinkan... Det var ju bara för mig att springa upp och snabbt som sjutton byta till ett par hela byxor.
Man kan ju känna sig som en flodhäst för mindre om man säger så... 
Vilken jäkla tur att jag inte skulle ta bussen till jobbet. Tänk om byxorna hade spruckit när jag satte mig på bussen. Eller om jag hade tagit cykeln och varit halvvägs framme vid jobbet? Helt klart tur i oturen att jag skulle få skjuts!!
Jag önskar att jag hade bild på det, men min snälla snälla make har redan hunnit lämna tillbaka dom till butiken där dom var köpta och fått pengarna tillbaka. Jag fattar inte hur dom kunde gå sönder. Tydligen är det något fel på byxorna. Det är andra gången det händer. Med en likadan byxa. Förra gången bytte jag till en ny. Men nu vill jag inte ha en ny byxa därifrån. I alla fall inte just den byxan. Vem vet om det kommer hända igen? Jaja, jag får väl köpa nya byxor någon annan stans...
 
Bild från en annan dag. En dag när byxorna höll sig hela! 
 
Jag är lite ledsen över att ett par av mina favvojeans har gått i graven. Igen
Optimisten i mig säger att det har gett mig en helt klart godkänd anledning till att shoppa på. Det är bara det att jag har så svårt att hitta byxor. Det är därför jag mest visar överdelar i bloggen. Mitt feta arsle har svårt att hitta snygga och bekväma byxor...
 
Jaja... Som om det inte vore nog så är det nu massa strul med bilen också. En vajer till en ruta har gått av. Dvs det går inte att veva upp rutan. Bromsar behöver bytas. Sa jag att bilen ska besiktigas på lördag? Hurra... Tur att det inte är jag som behöver ta hand om den biten. Inget körkort här inte...
 
Inte världens bästa dag idag för familjen Ekblad.
 
 
 

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu