Handtvätt med mammas ansiktstvätt?

publicerat i Allmänt;
Det var så roligt förut när jag gick förbi badrummet och såg mitt barn stå där inne och "tvätta händerna". Jag menar, yes äntligen, äntligen tvättas händerna utan bråk! Men när jag gick närmre och insåg att jag varit korkad nog att låta en ansiktsrengöring stå kvar på handfatet... Då var det inte lika roligt längre!!
Det hade varit illa nog om barnet i fråga faktiskt hade tvättat händerna med med rengöringen, men sådan tur hade jag inte idag.
Nej istället hade korken skruvats av och flaskan tömts på innehåll. Totalt tömts på innehåll. Från att ha varit iprincip full till att bara ha lite skum på botten. Superkul, verkligen! 

Eftersom jag inte har det minsta ostabilt humör så gick jag absolut inte ut i vardagsrummet för att krypa upp i soffan, dra en filt över huvudet och gråta som ett litet barn. Absolut inte!!
 
 
Jag borde kanske tänkt på att plocka bort ansiktsrengöringen från handfatet. Men å andra sidan så borde saker kunna stå framme utan att dom förstörs eller hälls ut. Jag kan inte heller ha schampon eller balsam ståendes på badkarskanten för då fylls dom med vatten eller trycks ut...
Hemma hos oss belönas såklart sådant här beteende med extra fredagsmys och chansen att sitta upp riktigt länge ;)
Nu är det jag som sveper mitt vin här för att försöka "dränka sorgen" efter min stackars rengöring.
 
Det är säkert många av er som kan gissa vilket av barnen det var som ställte till med detta? Får jag veta din gissning?
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunilla:

Stella Josefine ( en riktigt vild gissning ) :)

Svar: Du har så rätt så Gunilla! :)
Veronica

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Henne hade jag också gissat på😉det lilla busfröt🙈😊

Svar: Haha, ja lilla busfröt verkligen! 😂
Veronica

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu