Sjukdomar och vab.

publicerat i Allmänt;
Hej på er. 
Sedan vi kom hem från Danmark och Legoland så har vi varit sjuka här hemma. Framförallt jag och Casper. 
I måndags kom jag inte up ur sängen alls. Huvudet sprängde likaså ansiktet och det kändes ibland som att hela kroppen krampade... Det var verkligen inte kul. Dessutom hade jag feber. Tack och lov så var Oskar hemma i måndags så att jag kunde ligga i sängen och känna mig ynklig hela dagen. Jag kände mig totalt kraftlös och kunde inte ens hålla i min telefon. 
Natten mellan måndag och tisdag så vaknar vi mitt i natten av att lilla Casper kommer in smått förvirrad till oss. Han vaknade illamående och kräktes i sängen. Stackars liten fattade inte riktigt själv vad som hänt. 
Han blev ledsen för att han inte skulle kunna gå till skolan. Mest för att hon skulle missa fritidsgympan. Jag blev mest ledsen över att han missade skolfotograferingen. Men det så ju sådant som händer. Så jag har vabbat ett par dagar nu och Oskar har jobbat och kommer att jobba resten av veckan. 

Nu mår han i alla fall bra igen Casper och imorgon är det skola igen för honom och förskola för tjejerna. Själv känner jag fortfarade av sviterna av vad det nu var jag hade, därför blir det inte mycket skärmtid för mig just nu. Jag pallar helt enkelt inte. Jag har läst lite och försöker hålla mig ganska stilla, det känns som att det hjälper. Jag vet inte riktigt om det var någon form av monstermigrän jag hade eller vad. Men fördjävligt känns det i alla fall.
Nu hoppas vi att sjukdomarna håller sig borta ett tag.  Förutom lite hosta (krupp) och snoriga näsor så har vi klarat oss ganska bra annars. 
 
 
 
Jag bjuder på en instagrambild på mig och prins Casper. Jag kan lova att ingen vill se hur jag ser ut nu! 
 
Nu tänker jag lägga undan datorn ett tag pch försöka vila lite till. Kanske börja läsa en ny bok. Barnen växlar mellan att leka på sina rum och kolla på film just nu. Det är väl det enda positiva med att vara sjuk för Casper, han får titta på hur mycket film han vill. 
 
 
❤️❤️❤️
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av isabel :

Hej. Har du fått jobb nu?

Svar: Hej! Ja, jag har precis fått en timanställning. Helst skulle jag såklart vilja ha en fast hel eller deltidsanställning eftersom jag just nu bara jobbar när någon annan är sjuk. Men ja, jag är väldigt glad över att ha fått ett jobb (även om det än så länge inte ger så mycket timmar). Kram
Veronica

Kommentera inlägget här :

mammabloggar.nu